Klapband zorgt voor lange file op A7 bij Marum
Een vrachtwagen heeft donderdagmiddag een klapband gekregen op de A7 bij Marum. Door het incident ontstond een file die terugliep tot aan afrit Boerakker.
Vanwege de klapband werd de snelweg deels afgezet. Rijkswaterstaat sloot meerdere rijstroken af om de situatie veilig af te handelen.
Een gespecialiseerd bedrijf is ter plaatse om de beschadigde band van de vrachtwagen te vervangen. Verkeer kon alleen gebruikmaken van de linker rijstrook.
Door de afzetting ontstond een file van ongeveer 3,5 kilometer. De vertraging liep op een gegeven moment op tot bijna een kwartier. Verkeer richting Drachten moet rekenig houden met forse vertraging.
